12/11/2018

La telefonia i els serveis bancaris centren les principals queixes de consum a Sant Quirze

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ha atès un gran volum de consultes i ha realitzat formació

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Sant Quirze ha atès un total de 171 expedients el 2018 (dades d’octubre 2018). L’incompliment contractual de telefonia mòbil i internet continua sent el sector que genera més demandes entre la població de Sant Quirze, seguit per les consultes sobre serveis bancaris, serveis turístics i transport, i subministraments bàsics de llum, aigua i gas. 


 
També cal destacar la trentena d’atencions en matèria de clàusules abusives d’entitats financeres. En aquest sentit, gràcies al conveni entre la Diputació de Barcelona i el Col•legi d’Advocats, l’OMIC de Sant Quirze ha disposat d’un advocat que ha realitzat directament els assessoraments.
 
Mitjançant la intervenció de l’OMIC, un 80% de les reclamacions s’han resolt a favor del consumidor i s’han recuperat 7.072,12 €.
 
L’OMIC també ha realitzat accions formatives subvencionades per la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Consum, encaminades a reduir el nombre de reclamacions i que el consumidor final conegui quins són els seus drets i deures.
 
X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto