10/03/2017

Alimentar-se bé per viure millor

La II Jornada d'emprendre en femení aconsella les assistents sobre com gestionar l'estrès i la salut

Alimentar-se de manera saludable no és incompatible amb tenir poc temps. Cal, però, organitzar-se bé i tenir clars alguns criteris bàsics, per aconseguir una dieta equilibrada i que ens ajudi a sentir-nos millor.


Aquest va ser el tema central de la xerrada “Una alimentació saludable quan tenim poc temps”, que va impartir la dietista i nutricionista Anna Gispert, en el marc de la II Jornada Emprendre en femení. L’acte va aplegar gairebé una cinquantena de dones emprenedores o que volen començar a emprendre el seu negoci i que, sovint, es troben amb la problemàtica de gestionar el temps de forma adequada, de manera que l’alimentació no esdevingui la darrera prioritat de la llista.
Segons que va explicar la nutricionista Gispert, “l’estrès és el responsable de la fatiga adrenal, que s’identifica per la falta d’energia al matí o a primera hora de la tarda; les dificultats per dormir a la nit malgrat tenir son; la necessitat de més cafeïna o aliments greixosos; una baixa temperatura corporal o la manca de libido. Això es tradueix també en augment de l’ansietat i en una gana emocional difícil de saciar. 
Una bona alimentació pot ajudar-nos a reduir o a ampliar l’estrès segons els aliments que ingerim. Per aquest motiu, cal tenir en compte la importància de gaudir d’una dieta rica en magnesi: llegums, fruits secs, així com de vitamines del grup B: verdures de fulla verda. No poden faltar els cereals integrals i el peix blau: seitons, anxoves, etc. Aquests ingredients ajuden a augmentar els nivells de serotonina, el que provoca una actitud més positiva i redueix els nivells d’estrès. En aquest sentit, Gispert va proposar alguns plats ràpids i saludables per fer en poc temps.
Un altre dels punts destacats de la ponència va ser com millorar la planificació: menjant amb consciència o identificant la part del cos on es localitza l’ansietat. 
De fet, segons la ponent, la salut no es pot identificar només amb l’absència de malaltia, sinó que cal afegir el benestar físic, mental, emocional, social, espiritual, sexual i mediambiental. A més de prevenir la malaltia, hem de promoure la salut. I aquí és on l’alimentació juga un paper molt important.
Podeu consultar la presentació que es va fer durant la sessió en el document pdf relacionat en aquesta notícia.
 
 
 

Alimentar-se bé quan tenim poc temps

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto