Inici /

Presentació de consulta, reclamació, queixa i denúncia sobre consum

Descripció



Presentació de consultes, queixes, reclamacions i denúncies de consum a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) quan una persona consumidora pateixi alguna incidència o problema en la compra de productes o en la prestació de serveis (telefonia, electricitat, aigua....).

No poden ser objecte de reclamació els casos en els quals concorri intoxicació, lesió, mort o existeixin indicis racionals de delicte (per ex, intoxicació en un restaurant, negligències mèdiques, estafes, etc).

El fet de presentar una reclamació i que s'accepti no suposa que la persona reclamant tingui raó o que l’OMIC en sigui competent.

l’OMIC estudiarà la reclamació/queixa/denúncia presentada i determinarà la seva tramitació i s’informarà, a la persona interessada, dels tràmits que es facin en cada moment.

La sol·licitud pot ser inadmesa pels següents motius:


  • Que els fets no puguin ser objecte de mediació de consum.
  • Que el litigi sigui frívol (venal i insubstancial, superficial, intranscendent) o vexatori. (humiliant, ofensiu, denigrant...)
  • Que la persona consumidora presenti la reclamació davant de l'entitat acreditada en un termini superior a un any des de la data en què va presentar la reclamació a l'empresa.
  • Que una altra entitat de resolució alternativa o un òrgan jurisdiccional estigui examinant o ja s'hagi pronunciat sobre la resolució de la controvèrsia.
  • Que es tracti d'un fet el qual ja hagi estat objecte de mediació.

 


Qui ho pot demanar?



Persones empadronades a Sant Quirze del Vallès i aquelles persones que la seva reclamació sigui d’un establiment comercial de Sant Quirze, en la seva condició d'usuaris/àries o consumidors/ores.

Les empreses i els/les professionals poden demanar informació en matèria de consum, així com els fulls oficials de reclamació de l’Agència Catalana de Consum.

Les PIMES, només entren dins la condició de consumidors quan reclamin sobre un servei de subministrament bàsic.
 


Requisits previs



Per poder presentar una reclamació de consum a la l’OMIC, cal que el consumidor hagi presentat la reclamació de consum a l’empresa reclamada, i es doni un dels dos supòsits següents:


  • L’empresa li hagi donat una resposta que no sigui satisfactòria pel consumidor.
  • L’empresa, passat un més des de la seva reclamació, no li hagi donat resposta.
     

Documents que cal aportar



  • Sol·licitud model 
  • Reclamació presentada a l’empresa reclamada.
  • Resposta donada per l’empresa reclamada, en cas que s’hagi donat resposta.
  • Còpia de tota aquella documentació que justifiqui la reclamació i/o denúncia.


En el cas de microempresa o empresaris individuals:


Antelació amb que cal demanar



Passat un més de la reclamació presentada pel consumidor a l’empresa reclamada, si aquesta no li ha donat resposta, o la resposta no ha estat satisfactòria.



On es demana (Presencial)




Oficina d'Atenció Ciutadana


Oficina Ajuntament

Plaça de la Vila, 1 (08192)
Dilluns a dijous de 8:30 a 19h, divendres de 8:30 a 14h
Telèfon: 937216800


Oficina Torre Julià de les Fonts

C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20h i divendres de 8.45 a 14h
Telèfon: 937840136


Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal


Centre de Desenvolupament Econòmic i Local
Av. del Vallès, 97-99 Planta Baixa (Edifici Can Tuset)
Horari: De dilluns a divendres, de 9 a 14 hores

L'horari d'assessorament tècnic: els dimecres de 10:30h a 13.30h, s'ha de concertar cita prèvia.

La cita prèvia s'ha de demanar a través de:
Telèfon: 937216800 o mitjançant l’adreça electrònica: consum@santquirzevalles.cat


On es demana (En línia)



IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessàri disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admés. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent:  Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
 

Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:

     

  1. Descarregueu el models de sol·licitud i annexos del tràmit.
  2. Empleneu el model de sol·licitud i signeu-lo electrònicament.
  3. Feu clic a l'enllaç de tramitació en línia i empleneu el formulari.
  4. Adjunteu la documentació específica al tràmit (sol·licitud i documentació).
  5. Feu clic en continuar.
  6. Signeu el formulari electrònicament i envieu-lo.

 

Una vegada es registri correctament rebreu el justificant de registre electrònic.


Enllaç: Sol·licitud online

Servei gestor



Servei de Comerç, Consum, Fires i Mercats


Termini per resoldre i notificar



De 2 a 6 mesos


Sentit del silenci administratiu



Negatiu


Cost



Gratuït.


X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto